Aandacht en tijd voor je borstprothese

Als je een borstprothese nodig hebt is het belangrijk dat er voldoende tijd en aandacht wordt besteed aan al je vragen en wensen. In deze column lees je wat je kunt verwachten van Ans Koster en haar team.

Een borstprothese wordt vanuit de basisverzekering vergoed door jouw zorgverzekeraar. Elke twee jaar heb je recht op vergoeding van een vervangende borstprothese. Soms worden ook prothese lingerie, prothese badkleding, zwemprotheses en accessoires voor plakprotheses vergoed. Niet alle zorgverzekeraars hanteren dezelfde voorwaarden in de aanvullende pakketten. Het loont de moeite om dat goed in de polisvoorwaarden van je zorgpakket na te kijken.

Voor de eerste verstrekking van een prothese heb je een aanvraagformulier van je huisarts of behandelend specialist nodig. Hieruit moet blijken dat voor jou een borstprothese noodzakelijk is. Dit formulier geef je tijdens de intake bij je eerste afspraak aan onze adviseur.

Ook als je als nieuwe klant een afspraak hebt voor een vervolgverstrekking, moet je een aanvraagformulier hebben. Alle zorgverzekeraars hebben Ans Koster gemachtigd om jou een borstprothese te leveren. Wij regelen namens jou ook de declaratie van de borstprothese, zodat je daar zelf geen omkijken naar hebt.

Het leveren van een borstprothese mag nooit routine worden. Daarom nemen we net als bij de eerste verstrekking ook bij een vervolgverstrekking alle tijd voor je. Wij bekijken samen met jou of je prothese nog goed past en bespreken jouw situatie en jouw wensen. Wanneer jouw lijf veranderd is, bijvoorbeeld door medicijngebruik of gewichtsverlies, kan het nodig zijn om de maat van je prothese hierop aan te passen. In vrijwel alle gevallen wordt de prothese ook dan vergoed door jouw zorgverzekering.

Bij de aflevering van de prothese doen we altijd een eindcontrole. Zo ben je er zeker van dat je de juiste prothese meekrijgt en dat deze voldoet aan alle kwaliteitseisen en overeenkomt met het zorgplan. Binnen twee weken maken we met jou een telefonische vervolgafspraak. We bespreken dan jouw ervaringen en bepalen met jou hoe de borstprothese en de prothese bh bevalt. Jouw ervaringen worden genoteerd in jouw klantendossier, dat uiteraard zorgvuldig en conform de privacywet wordt bewaard. Jaarlijks evalueren wij met de koepelorganisatie SEMH de kwaliteit van onze dienstverlening.

Heb je vragen over het aanmeten of vergoeden van een borstprothese? Neem dan gerust contact met ons op via 0316-227556 en vraag naar onze ervaren adviseurs Ans of Briggitte.

Hartelijke groet,
het Ans Koster team

« Terug naar het nieuwsoverzicht